
Ensimmäinen kosketukseni CFMOTO:n taisi olla Kangasniemen Wintertrophyssä 2007, kun Jobi taiteili kapineella Puulaveden ympäri ja ajoi 175km mittariin. Niistä ajoista ja ennekaikkea sen aikaisesta toteutuksesta CFMoto on ottanut jättiharppauksen mönkijäksi, jolla voi harrastaa, tehdä töitä ja ajaa kilpaa. Tehdä siis kaikkea, mitä mönkijällä kuuluukin tehdä. CF Moto:n asetti haasteen tämän otsikon vetomiehille ja Andrus Roth ja Allan Taat ajoi Viron Offroad Cup:n 2020 läpi CFmoto CForce 1000 mönkijöillä. Edellisen kauden nämä herrat ajoivat Canam:lla, joten spekuloinnille oli pedattu tilaa oikein kunnolla. Ilokseni voin todeta, että skeptikot saivat hatullisen nautittavaksi, sillä kausi päätyi kahdeksanteen sijaan, 19 kisatiimin joukosta, joten voin sanoa, että parivaljakko ylitti itsensä ja kaikkien skeptikkojen epäilyt. Kaikki ajetut kisat he ajoivat CFMoto:lla maaliin.

Yhteistyo syvenee
Nyt on tämä yhteistyö on merkittävästi laajentunut, sillä Järvenpäässä avataan 21.12.2020 uusi CF Moton merkkiliike, jossa työnjako hoituu osaamisien puitteissa. Andrus hoitaa myyntilattiaa ja Allan huolehtii laitteiden huolloista, rakentamisesta sekä korjaamisesta. Saattavat herrat vähän toistensa tonteillekin mennä, kiireiden niin vaatiessa. Kiirettä toivonkin näille ahkerille herrasmiehille, kisaajille, harrastajille ja ennenkaikkea yrittäjille.

Tilat ovat kunnostuksen jälkeen uutuuttaan kiiltävät, kuten myyntilattialla olevat ajoneuvotkin. Liike on erinomaisten liikenneyhteyksien päässä Järvenpäässä ja 50 kilometrin säteeltä löytyy Miljoona asukasta, joten kaupallista potentiaalia on yllinkyllin.
Uutuuttaan kiiltävä
Myyntilattialla oli erittäin mielenkiintoinen uutuus, CFMOTO CFORCE 625. Laite edustaa ulkoisesti nykyaikaista T3b-luokan mönkijää. Kaikki ajoneuvon valot ovat LED:llä toteutettuja ja erityisen ilahduttavaa on, että pelkkien ajovalojen lisäksi laitteen saa käyttökytkimestä parkeille tai DLR-päiväajovaloille. Mainio ominaisuus, kun vinssillä on imaissut pahassa paikassa akun tyhjäksi ja pitää ladata akkua kaikella teholla. Laite on varustettu ohjaustehostimella ja 25″ -CST-rengastus on sovitettu tyylikkäille aluvanteille. Sähköpuolelta löytyy myös 12V virranulosotto ja USB-virtalähde. Laite on yksipaikkainen ja kaksipaikkaisuus on tarjolla mallin pidemmästä versiota, jossa apukuljettajan paikka on erillinen istuin ja kiinnipitokahvoin varustettuna.Kerrotaan laitteesta pikapuoliin enemmän, kunhan saadaan se koeajoon.

PariUraa toivottaa Rothworkmotors:lle oikein kaupallista jatkoa. Lippu korkealla ja suunta kohti ääretöntä ja sen yli !
Muistiin merkitsi, Heikki Hautala
